The Gateway to Large Investments
in Cyprus

en

Νέα πολιτική για τα γήπεδα γκολφ ζητά ο Σύνδεσμος Μεγάλων Αναπτύξεων

  • Κύρια επιδίωξη είναι να γίνει η χώρα μας ελκυστικός προορισμός για υψηλής στάθμης ποιοτικό τουρισμό

Την τροποποίηση της πολιτικής για τα γήπεδα γκόλφ, με στόχο να επιτευχθεί η δημιουργία μιας συνολικής αξιόλογης υποδομής γηπέδων γκολφ ως εναλλακτικού και εμπλουτιστικού τουριστικού προϊόντος, ζητά με επιστολή του ο Σύνδεσμος Μεγάλων Αναπτύξεων.

Ο Σύνδεσμος κατέθεσε μάλιστα και συγκεκριμένες εισηγήσεις οι οποίες τέθηκαν τόσο ενώπιον του αρμόδιου Υπουργού Γεωργίας κ Κώστα Καδή, όσο και ενώπιον της Επιτροπής για την Ανάπτυξη Γηπέδων Γκολφ.

Το ζητούμενο είναι, όπως τονίζει ο Σύνδεσμος, να προσελκύσουμε υψηλής στάθμης ποιοτικό τουρισμό, καθιστώντας την Κύπρο ως ελκυστικό προορισμό για το σκοπό αυτό.

Πιο συγκεκριμένα, ο Σύνδεσμος Μεγάλων Αναπτύξεων επισημαίνει το ζήτημα της δυσκολίας χορήγησης πολεοδομικών αδειών. λόγω των απαιτήσεων του Τμήματος Ανάπτυξεως Υδάτων να ολοκληρωθεί πρώτιστα η κατασκευή και λειτουργία των αναγκαίων έργων υδροδότησης και άλλων υποδομών. Τόσο η Πολεοδομία, όσο και ο αρμόδιος Υπουργός, συμφώνησαν με την πρόταση του Συνδέσμου, ώστε οι απαιτήσεις αυτές να ικανοποιούνται στο στάδιο της οικοδομικής άδειας. 

Ένα άλλο εξίσου σημαντικό ζήτημα το οποίο θέτει ο Σύνδεσμος είναι και η κατάργηση της τραπεζικής εγγυητικής ή ασφάλισης ύψους €2.5 εκ. προς όφελος του κράτους για τη διαχείριση του γηπέδου γκολφ.

Άλλος ανασταλτικός παράγοντας επενδύσεων στα γήπεδα γκολφ είναι και η καταβολή Δικαιωμάτων Σύνδεσης Υδατοπρομήθειας για κάθε οικόπεδο/οικοδομή, σύμφωνα με την πρακτική που ακολουθείται στους συνήθεις διαχωρισμούς γης σε οικόπεδα που στις περιπτώσεις των γηπέδων ανέρχονται κατ’ ελάχιστο σε €1,5 εκατομμύριο ανά γήπεδο.

Όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος, οι εταιρείες ανάπτυξης γηπέδων γκολφ επιβαρύνονται εξολοκλήρου πέραν από το  κόστος κατασκευής των απαραίτητων υποδομών, όπως το δημόσιο οδικό δίκτυο και τις υπηρεσίες (περιλαμβανομένου των δικτύων ύδρευσης και άρδευσης) και επιπλέον, με το κόστος μεταφοράς  του νερού μέχρι την ανάπτυξη, καθώς και αποθήκευσης και σύνδεσης του με τα υπό δημιουργία οικόπεδα. Το επιπλέον αυτό κόστος κυμαίνεται, κατά περίπτωση, από €2,0 εκ. – €5,0 εκατομμύρια. Κατά συνέπεια, είναι άδικο οι αναπτύξεις γκολφ να επιβαρύνονται με αυτά τα Δικαιώματα Σύνδεσης για εργασίες που εκτελούν οι ίδιες ενώ, η Τοπική Αρχή εισπράττει τα δικαιώματα αυτά χωρίς να επιβαρύνεται με οποιοδήποτε κόστος που να δικαιολογεί την επιβολή  του τέλους υδροδότησης, όπως συμβαίνει με τους συνήθεις διαχωρισμούς οικοπέδων.

Για τους πιο πάνω λόγους, ο Σύνδεσμος εισηγείται όπως τα Δικαιώματα Σύνδεσης Υδατοπρομήθειας δεν θα πρέπει να επιβάλλονται στις περιπτώσεις των αναπτύξεων Γηπέδων Γκολφ.

Σχετικά με την γενικότερη πολιτική μείωσης του κόστους κατανάλωσης νερού για τα γήπεδα γκολφ, ο Σύνδεσμος εισηγείται όπως απαληφθεί η ειδική πρόνοια για χρέωση του κόστους μεταφοράς του νερού μέχρι το σημείο παράδοσης, μειωθεί το χρηματοοικονομικό τέλος απο 15 σε 10 σεντ, ώστε να ευθυγραμμιστεί με το τέλος άρδευσης των ποδοσφαιρικών γηπέδων και μειωθεί το τέλος περιβάλλοντος και πόρου από 8 σε 2 σέντ, ώστε πάλι να ευθυγραμμισθεί με το τέλος άρδευσης των ποδοσφαιρικών γηπέδων. Ο κ Καδής απο τη μεριά του, έδωσε οδηγίες για την επανεξέταση του ζητήματος από το Τμήμα Υδάτων με πιθανότητα μείωσης των τελών για τον ευρύτερο γεωργικό τομέα κατα 20% μέχρι τα μέσα του 2021.